CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pages

Friday, April 20, 2012

ANUGERAH !

Makhluk Allah s.w.t seperti kita adalah makhluk yang paling "SEMPURNA" di muka bumi ini. Memang tiada manusia yang sempurna! SEMPURNA di sini bukan la bermaksud kelakuan atau sebagainya.SEMPURNA di sini bermaksud pancaindera yang telah di kurniakan pada kita semua.

DIA menjadikan dua mata untuk kita melihat dan menilai sesuatu perkara seperti, mana yang buruk mana yang baik untuk kita ikuti. DIA jadikan dua tangan untuk kita "memberi" rezeki yang kita nikmati kepada orang-orang yang kurang berkemampuan dan merasai bersama-sama setiap rezeki yang DIA berikan pada kita. DIA jadikan dua kaki untuk kita melangkah dan menuju ke jalan yang di redhai. Setiap langkah yang kita harungi di berikan peluang untuk berpatah balik sekiranya perjalanan kita itu "menyesatkan". DIA jadikan mulut untuk kita selalu mengucapkan syukur atas nikmat yang kita nikmati dan bebas "bercerita" kepadaNYADIA jadikan dua telinga untuk kita mendengar setiap ungkapan dan ucapan yang di berikan oleh sesiapa saje! Kita sebagai manusia yang sempurna harus "menapis" , menerima atau sebaliknya setiap ungkapan dan ucapan itu.

HATI......
Hati adalah salah satu anugerah yang paling berharga yang di berikan oleh Allah s.w.t untuk kita. DIA jadikan hati untuk kita menilai setiap pandangan oleh MATA, setiap langkah oleh KAKI, setiap ungkapan yang di berikan oleh MULUT, setiap pendengaran yang kita dengar oleh TELINGA, dan setiap perbuatan oleh TANGAN... Begitu sempurna ciptaanNYA!

Jika manusia yang diciptakan itu tidak sempurna pancainderanya itu bukan bermaksud mereka ini kurang serba serbi.. TIDAK!!! Allah s.w.t itu MAHA ADIL lagi BIJAKSANA. Kekurangan yang mereka rasakan KEISTIMEWAAN yang DIA berikan..Kekurangan mereka terselit KEISTIMEWAAN yang tiada pada mereka yang "sempurna". Bertapa kasih dan cintanya Allah s.w.t kepada kita semua. Kasih sayangNYA tiada bandingan!

YA ALLAH..., MULIANYA CINTA YANG ENGKAU BERIKAN
HINANYA CINTA YANG AKU BERI KEMBALI....



No comments:

Post a Comment