CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pages

Thursday, April 14, 2011

Berdosakah KITA?

"Walaupun jauh di mata tapi dekat di facebuk! tak dapat bergurau secara "face to face" bergurau di alam cyber pun jadi laaa...janji aku nak buat org tersenyum...kalau tak nak senyum sudah..bukan kena bayar apa2 pun..tax pun tak de..APRIL FOOL jgn marah arrr..."

Alaaa..bagi aku APRIL FOOL tu just for fun..dun take so seriously..Jangan pulak terpesong dan terlalu mengikut cara APRIL FOOL yg zaman nabi Isa tu..itu too much laa..Cara sebegitu mmg tidak digalakkan.Berdosa...dan jangan terlalu taksub untuk meraikannya pulak...

Cuma yang aku rasa mcm tak rape nak best bila org just pandai berkata2 dan menghuraikan "TAK BAIK AARR SAMBUT APRIL FOOL..BERDOSA!!" berdosa errkk??? tau mmg tak baik!! sambut APRIL FOOL tau pulak kata BERDOSA!! tapi dosa2 lain yg kita lakukan terang2an BERDOSA , HARAM dan sememangnye kita tau benda yg kita buat tu salah...ada tak kita perasan??? ada??? Sebagai contoh bertelanjang opsssss kat situ bukan la maksud tak berbaju langsung..Maksudnye berbaju KETAT , SENDAT..Menunjukkan benda2 yang tidak sepatutnye ditunjukkan..baju lengan pendek tapi bertudung..Kalau nak diikutkan bertudung cantik dan menawan sehingga org lain memuji tu pun kira BERDOSA..sebab takut menimbulkan RIAK pada diri kita..Sama gak la SESETENGAH org LELAKI..sesetengah okey...aku tak kata SEMUA! Kalau berbini 3 nak ikut SUNNAH NABI..tapi benda lain yg tak nak plak ikut SUNNAH NABI..Kadang2 benda WAJIB 5 WAKTU tu pun lepas mcm tu je..sengaja plak la tu..Kalau nak di huraikan mcm2 lagi benda yang BERDOSA kita lakukan..cuma kita tak sedar yg kita melakukan..

So,jangan la menilai DOSA seseorang itu dengan benda yang kita sendiri juga lakukan cuma BERBEZA dari segi PERBUATAN.Jangan hanya pandai MENGHURAIKAN , MENTAFSIR dan BERKATA-KATA. Ini hanya pendapat aku..dan berkongsi cerita..Sebab aku tau AKU pun BUKAN la SEMPURNA  sgt !

1 comment:

  1. kak..
    aku setuju kak!
    btol2..kite takleh sewenang2nya menjatuhkan hukum pd seseorang dan pd sesuatu kann...

    kak..
    ko dah x balik kg kuantan ke?

    ReplyDelete