CLICK HERE FOR FREE BLOGGER TEMPLATES, LINK BUTTONS AND MORE! »

Pages

Wednesday, March 30, 2011

MANUSIA!

Memang susah nak menghuraikan sikap manusia yang sering berubah-ubah seperti cuaca di Malaysia sekarang.Kejap panas,hujan dan tiba-tiba mendung.Macam tu la sikap manusia!Susah nak jangka..Kadang-kadang nampak ok..nampak open minded..nampak macam outgoing..nampak macam outspoken..tup tup lain pulak jadinyee..Terus jadi macam berlagak pulak..macam hebat..macam dia je la yg bagus! Itu la kan dah namanye pun manusia.Dan wujud pulak perkataan "macam nampak" ... Sebab perkataan tu pun menunjukkan bukan yang "sebenar"

Itulah sebabnye kita selalu mendengar ayat "manusia mana yg sempurna" ... AKU,KAU,DIA,MEREKA,KAMI semua sempurna.. Tidak!! Memang tak de manusia yang sempurna dalam dunia ni..Kadang-kadang manusia melakukan kesilapan tanpa sedar dan ada juga manusia melakukan kesilapan yang sengaja..Itu sendiri mau ingat okeyyyyy...Ada juga kebaikan yang dilakukan tanpa kita sedar..Dannnnn ada gak kebaikan sekadar inginkan perhatian dari orang lain atau nama kasarnye BERLAGAK ! Saje nak menunjuk2 la tu...

Walau apa pun @ siapa pun kita..Kita harus menjadi diri kita yang sebenar..Dan harus diingat JANGAN rasa diri terlalu hebat sebab kita ada banyak $$$$$..u have to remember $$$$ bukan la segala2nya...JANGAN rasa diri kita "best" sgt sebab bukan semua org suka kat kita..JANGAN ingin kan kesempurnaan yg teramat sgt sehingga menyusahkan org di sekelililng kita..

Kesimpulannye biarla AKU,KAU,DIA,KITA,KAMI,MEREKA menjadi yang "biasa-biasa" saje...


2 comments:

  1. marah nmpk...jgn2 marah2 nti cepat tua..hehehe..
    biarla sesape pn belagak,,tp bukan kite...huhu

    ReplyDelete
  2. mmg pun bukan KITA..general..kekekekkeee
    tak ckp pasal sape2 pun.. =D

    ReplyDelete